ArtSlider

שאלות נפוצות

שאלות נפוצות:

באילו מקרים חברת הביטוח מסרבת לשלם?

שאלה: לפני שנים עשיתי ביטוח, במהלך כל הזמן הזה שילמתי תמיד בזמן. מעולם לא החסרתי תשלום לחברת הביטוח. אחרי הרבה שנים, הגשתי תביעה, עקב מחלה קשה. פניתי לסוכן שלי שפנה לחברת הביטוח, זו התעכבה זמן רב ולבסוף סרבה לשלם לי. אחרי מאבק ארוך ומתיש שעלה לי לא מעט (כולל עורך דין) הוסכם על תשלום חלקי מאוד. כיצד יתכן הדבר? האם חברת הביטוח או הסוכן שלי מרמים אותי?

 תשובת קידום: אחרי שנקבעה הפרמייה עבור הביטוח, קורה ויש מקרה ביטוחי ויש צורך להפעיל את הביטוח. המבוטח פונה אל סוכן הביטוח וזה מגיש דרישה לחברת הביטוח. אולם קבלת השיפוי אינה אוטמטית ובמקרים רבים חולף זמן רב עד שמגיע הכסף, אם בכלל.

  slide-1

 חברת הביטוח בודקת כל תביעה לגופה ובמספר מקרים עשויה לסרב לשלם:

אי דיווח מהימן בזמן עשיית הפוליסה – כלומר, חברת הביטוח תוכיח שבזמן עשיית הפוליסה הסתרת (ביודעין או שלא ביודעין) את מצבך הבריאותי. כלל זה תקף גם לגבי היסטוריה רפואית (כלומר אם החלמת לגמרי ממחלה קשה, למשל סרטן, ואתה כבר בריא שנים רבות. עדיין אם לא ציינת את ההיסטוריה הרפואית כי לא חשבת שהיא רלבנטית, מבחינת חברת הביטוח הדיווח היה לא אמין). לא משנה מאיזו סיבה לא דיווחת על כל ההיסטוריה הרפואית שלך ועל מצבך. כולל טעות שנעשתה בתום לב, או כי שכחת, לא שמת לב לסעיף, או כי לא חשבת שזה רלבנטי וחשוב (איזו פציעת ספורט היסטורית מימי התיכון. הכל, הכל חשוב ועל הכל יש לדווח). לפעמים הדיווח הלקוי נגרם עקב מילוי לקוי של הסוכן שלך שלקח על עצמו למלא את הטפסים ואין לו מושג אמיתי על מצבך הפואי והוא מחליט פשוט לסמן שהכל תקין בלי לבחון לעומק, כי לנגד עיניו, לצערנו עומדת העמלה שלו ולא הבטחון שלך ושל משפחתך. לכן חשוב למלא בכובד ראש את טפסי הפוליסה. להעזר ביועץ אמין שמשרת את מטרותיך ופועל להגן עליך.

היועצים של קידום, עושים את כל התחקיר המלא על מצבך עוד לפני החתימה על הפוליסה, אם צריך אנו פונים לקבלת חוות דעת רפואית כל זאת עוד לפני העסקה וההרבה לפני שקרה מקרה שידרוש ממך לפנות לחברת הביטוח. ככה אנחנו יכולים להבטיח לך שאצלנו אתה תמיד מבוטח! אין הפתעות לא נעימות ואין פתאום התחמקות של חברת הביטוח שכן הכל נחשף ונבחן מראש.

שאלה: עשיתי ביטוח חיים. ישבתי עם סוכן הביטוח שלי ודאגתי לביטוח החיים הכי מלא ומקיף שיש. אני משלם פרמייה מאוד גבוה על ביטוח החיים מידי חודש. בעקבות תאונה, אני נזקק לניתוח דחוף בחו"ל. חברת הביטוח מסרבת להשתתף בעלות הניתוח. שנים שילמתי וחשבתי שאני מבוטח ובפעם הראשונה שאני זקוק לניתוח חברת הביטוח לא משלמת. איך זה יתכן?

תשובת קידום: במקרה שציינת כאן, כמו במקרים רבים אחרים בהם פונים אלינו, מסתבר שחברת הביטוח מסרבת לשלם כיוון שהמבוטח רכש ביטוח השונה ממה שנדמה לו שיש לו.
כלומר, ביטוח חיים, טוב ויקר ככל שיהיה מבטח אותך רק למקרה של מוות. אם אתה זקוק לניתוח, משמע, אתה עדיין בחיים ולכן הביטוח לא יכסה זאת. אנשים רבים ישנים בשקט בלילה מתוך ידיעה שהם מבוטחים ואם יקרה משהו הם יזכו להשתתפות או כיסוי של חברת הביטוח, שלמעשה יש להם ביטח שונה לחלוטין ממה שהם חושבים שיש להם. כך, ביטוח תאונות אישיות לא יכסה ניתוח בחו"ל (אלא אם כן במפורש הוספנו הרחבות ונספחים להסכם). גם אם יש לי ביטוח בריאות זה לא בהכרח כולל מקרים סיעודיים, או מחלה קשה כזו או אחרת ועוד.
חשוב לשבת עם סוכן הביטוח שיסביר בדיוק באילו מקרים הביטוח מכסה וחשוב יותר מכך באילו מקרים לא.
על סמך כל המידע הזה יש להרכיב את תוכנית הביטוח הנכונה והמתאימה עבורך כזו שתכסה אותך במקרה הצורך. גם אם יש לך ביטוח זה לא אומר שאתה מבוטח מפני הכל.
אנחנו מזמינים אותך, ללא תשלום, לבדיקת מצב פוליסות הביטוח שלך מול יועצי הביטוח שלנו לקבלת הסבר מלא שימנע ממך הפתעות לא רצויות שכאלה.

שאלה: יש לי ביטוח בריאות, הובהר לי שזה כולל סיעוד. לצערי היתה לי תאונה לפני כמה חודשים ואני נזקק כרגע לסיוע סיעודי, פניתי לסוכן הביטוח שלי והסתבר לי שאני לא מבוטח. זו ממש התעללות! איך יתכן שהרופאים מגדירים אותי סיעודי וחברת הביטוח לא?

תשובת קידום: אתה צודק, זו בהחלט שערוריה. אלא שגם רופאי חברת הביטוח רואים בך סיעודי. רק שעבור חברת הביטוח חשוב גם הגורם להפיכתך סיעודי. הביטוח הבריאותי שלך כולל ביטוח סיעודי במקרה של מחלה. כלומר אם הפכת סיעודי מכל סיבה אחרת, כמו למשל תאונה, הרי שהביטוח אינו מכסה.
ממש כמו בשאלה הקודמת, של הבחור שנאלץ לעבור ניתוח והיה בטוח שביטוח החיים שלו מכסה. גם אתה, ראית את הסעיף הסיעודי בפוליסה שלך ויצאת מנקודת הנחה שאתה מכוסה ובטוח. לצערנו, האותיות הקטנות הן שעושות את ההבדל ואם הביטוח מסייג את למצב סיעודי ממחלה כל הצרות שהגיעו אלייך עקב התאונה לא תקפות בפוליסה. בדיוק לכן יש הרחבות בסעיפי הביטוח וזה המקום של יועץ הביטוח שלך להסביר לך מה כולל הביטוח שלך ובאיזה מקרים לא תקבל כיסוי, כמו גם כיצד ניתן להרחיב את הכיסויים בעלות נמוכה כדי להגן עלייך בכל מצב.

לבדיקת פוליסה קיימת, ולקבלת פירוט באיזה מקרים הפוליסה מכסה, חינם וללא התחייבות, מוזמנים ליצור קשר עם יועצי הביטוח של קידום ונשמח לסייע>>

שאלה: מה זה אומר הרחבה לביטוח חיים ולמה אני זקוקה לזה?
תשובת קידום: ביטוח חיים מכסה את בני ביתך ומשפחתך רק במקרה של מוות. כלומר אם המבוטח נפטר, הסכום שנקבע בפוליסה מוענק למי שהמבוטח ציין שאליו או אליהם יועבר סכום השיפוי. אולם אם תרצי להבטיח את בני ביתך ממקרים בהם איבדת את יכולת ההתפרנסות שלך או שהעלויות של החזקתך והטיפול בך יקרות אבל את בחיים, לשם כך יש צורך בהרחבות של ביטוח החיים.
כאן נכנסנים נספחים שונים, המהווים הרחבה של הביטוח גם למקרים של אובדן כושר עבודה (נספחים אלה נקראים ריידר ולא ניתן לרכוש אותם בנפרד, אלא רק כהשלמות לביטוח החיים. ראה במילון מונחים>>) גם כאן יש תוספות והרחבות שונות, אין טעם לעשות את הכל, חשוב לבחון את המקצוע שלך, מה רמת הסיכון, מי המפרנס העיקרי בבית ועוד, בהתאם לכל התנאים ולמצב האישי והמשפחתי, כדאי לרכוש הרחבות לביטוח החיים.
יועצי הביטוח שלנו ישמחו לעמוד לרשותך ולבחון איתך את צרכייך, פגישת יתכנות ללא תשלום ולסייע לך להרכיב את הפוליסה הנכונה ביותר עבורך ועבור בני ביתך. צור קשר>>

שאלה: רציתי לעשות ביטוח בריאות, אבל חברת הביטוח טענה שאני צריכה להוסיף על תשלום הפרמיה הרגיל של הביטוח שרכשתי בשל "תוספת רפואית", מה זה אומר?

תשובת "קידום": הסיכון של חברת הביטוח גדל במקרה של תיק רפואי מסויים. היות והמצב הבריאותי של כל בני האדם אינו שווה, יש אנשים בעלי רמת סיכון גבוה יותר לחלות במחלות מסוימות מסיבות שונות למשל גנטיקה, או בהתחשב בהיסטוריה הרפואית שלהם, או באורח החיים שלהם (למשל מעשנים כבדים, אנשים בעלי משקל יתר רב מאוד, ועוד). מאחר והסיכון על אדם אחד גדול יותר מאשר על אחר, גם במקרים שהמצב הבריאותי של הלקוח עצמו תקין לחלוטין והתיק הרפואי שלו מצביע על מצב רפואי לכאורה טוב ולא שונה מהסטנדרט לביטוח רפואי, אך ההיסטוריה הרפואית המשפחתית בעיתית או יש פוטנציאל גבוה יותר ללקות במחלה למשל. חברת הביטוח היא שמחליטה האם הסיכון בביטוח אדם זה גבוה מהממוצע. אם חברת הביטוח מצאה שהסיכון שלה גדול יותר במקרה הספציפי, היא רואה במצב זה החרגה מהנורמה ולכן רשאית לדרוש תוספת רפואית.
בקידום, אנחנו דואגים לצמצם את התוספת הרפואית וההחרגה שתהיה ממוקדת ככל האפשר עד כדי ביטולה. האינטרס של חברת הביטוח הוא לא להסתכן ומראש להרחיב את ההרחבה, (ליתר בטחון מנסים להכניס על הבעיה הקטנה כמה שיותר), אנחנו ב"קידום" נדאג לצמצם ולמקד את חברת הביטוח רק בבעיה עצמה באופן ישיר ולדאוג שהתוספת הרפואית תהיה מינמיאלית.

בשאלות נוספות והבהרות על מצבך הביטוחי נשמח לעמוד לשרותך ולענות צור קשר>

לקבלת פרטים ומידע